Hinner inte!

Hej hopp gummi.....

Inget rum färdigt, kallt väder, massor med tvätt, huset i en enda röra och sjön har ännu inte sköljt hallå när ska det lösa sig här hemma då. Jag har verkligen inte tid att blogga pga detta. Jag vill bara att luddes rum ska bli färdigt så han kan sova där och att vi går tillbaka till våra rutiner igen för nu har vi gratis preventivmedel, LUDDE! Men det är jättegosigt också.

På påskafton så tog Tuva hål i örat, och hon blev jättefin, hon har blivit så stor sen klippte håret så fint och nu när hon tog hål i öronen hon är såå himla söt. Ja sen på påskdagens förmiddag var vi och gratulerade Rasmus på 14-årsdagen och på eftermiddagen var vi och åt lax hos mor och far, självinbjudan igen. Sen på kvällen kom Maria, Tom och pojkarna över och vi satt på altan och myste.

Igår så var vi hemma och jag grejade i Luddes rum och Fredrik hjälpte faktiskt till och mätte så jag satt tapetvåderna rätt och det blev kanon. Men färgen vi ska ha på ena väggen blev för skarpt grön nästintill snorgrön, så jag var ner till björn och han hjälpte mig att få fram en jättefin grön färg den går igen i tapeten, matchar riktigt bra. Sicken inredningsarkitekt jag är. Ska nog öppna renoverings och-arkitektfirman "Anna tapetfixar´n Svenssons firma AB" .

Idag så var jag snabbt över till Avesta och Bageera affären, där köpte jag ett par utebyxor till Tufsan och ett par gympadojor till Tjutte, hans skor ville han inte ha först så jag sa att Slatan har också har såna här coola skor plus att man springer ovanligt snabbt med dom och det var eldflames på dom och då var det som klippt och skuret för honom. 

En liten notis är att Fredrik har gjort slut med sin älskarinna, kaminen så nu får jag fördjupa min relation med henne. Ja men det blir väl annat till vintern igen då är han väl nykär och eldgalen. 

Nä här kommer några fina påskbilder


 

Kära syskonparet!


Mamma Anna (alltså jag)


Radarkusinerna Ludde och Elle i morfars och mormors foppa


Här mumsar dom glass


Kolla in hennes öron, superlycklig


Ja det var det jag hade för idag och jag lovar att skriva imorgon igen

Ha det gott mina bloggisänglar tusen kramar Anna

Kommentarer
Postat av: Wera

Vilka fina biler och jag kanske kan anlita dig skulle vilja tapetsera om lite hemma...kram på dig

2009-04-15 @ 11:00:02
Postat av: katrin

Så negativ du är!! Snart är ju rummet klart, snart kommer solen och snart är hemmet städat och klart!! Tycker iaf att du är duktig som fixar allt själv!! Kram!!

2009-04-15 @ 14:15:02
Postat av: Maria

Det blir verkligen super i Luddes rum du ska verkigen vara nöjd med dig själv. Du är jätteduktig!! kramar

2009-04-15 @ 20:09:46
Postat av: cina

du är ju så duktig å vacker .Älskar dej du underbara syster

2009-04-16 @ 13:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0