Påskafton

Tjaba tjena hallå!!! 

Dagen började med ett besök hos Farmor Evas arbetskamrat för att titta på kycklingar det var Eva,Vera, Alma, Tuva, Ludde, Fredrik och jag. Kycklingarna var alldeles nykläckta,  vi såg till och med en när kyckling pickade sig ur skalet, det var häftigt. Sen fick barnen hålla i dom två andra små kycklingarna och det var ju jättekul och vi tog många kort. Sen gick vi ut och kollade på hönsen och tupparna dom hade även 3 katter, en hund, 2 ökenråttor och en häst så barnen har haft en kanon förmiddag. Dom fick även en ridtur på deras islandshäst plus lite påskgodis. Toppen, Toppen.
Ja just det nu ska vi skaffa höns tror fredrik, och Tuva vill ha en öken råtta men NOT aldrig i livet det kommer in en råtta frivilligt i mitt hus näru siddu här finns redan ett höns och den hönan har redan en mus med och det är JAG så det får räcka. Ha Ha vad rolig jag är.

Ja sen har vi varit på påskmiddag hos Eva och Ola, där var även Fredriks mormor och morfar, Ingrid och Erik och så Jenny m. barnen så klart, och maten var jättegod. Sen skjutsade jag hem Erik och Ingrid och nu sitter vi här på vår härliga altan jag bloggar och Fredrik kollar på mig, hmm eller kanske utsikten över sjön.

Igår var Katrin, Chrille och Simon här och vi käkade pizza och satt och pratade tills kl 21.30 och vi hade som vanligt supertrevligt. Barnen var ut och cyklade eller åkte sparkcykel tills 20.30 det var så härligt väder och barnen hade det så kul.

Ja nu ska jag visa lite kort från dagens aktiviteter.

Här är småkycklingarna


Här håller Tuva i den gula


Här rider Tufsan och det gick bra


Här är alla barnen


RÅTTORNA, bläää!


Här är Ludde hos farmor och farfar


Slutligen en liten påskkärring så söt som socker


Nä nu ska jag in å måla Luddes rum.

Ta hand om er mina bloggisar kramar Anna

Kommentarer
Postat av: katrin

Det var en super duper trevlig kväll och vi tackar så för mat och dryck!! Kram på er!!

2009-04-11 @ 22:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0