Välkomna på krattfest

Hej alla mina käraste

Just nu sitter jag på altan och myser med tjejerna, Molly och Tufsan. Dom är fortfarande lite rädda men jag har hört att det tar tid och mycket kel innan dom blir riktigt tama. Så jag gosar varje dag med dom, ett substitut för hund eller? Undrar om det finns nån kennel för marsvin som man kan gå kurs med dom, bäbiskurs för marsvin istället för valpkurs hmm det blir ju lite svårare om man tappar kopplet, vill ju inte så gärna hitta dom pga att man kliver på dom eller hur. Nä jag tror och hoppas på att jag får en hund i en kartong m. rött snöre när jag fyller år eller om jag bara bjuder till lite mer japp visst menade jag i sänghalmen för det finns faktiskt allergivänliga hundar typ. Bichon Frise. Ja ja man kan ju alltid önska sig och hoppas på ett Mirakel.

Ja ja nu springer Molly och Tufsan under min fleecetröja och dom tycker verkligen om varann för Molly piper så fort man tar upp Tufsan.

Imorgon åker Fredrik och jag kan ärligt säga att detta inte känns bra men detta kommer att stärka mig för då vet jag att jag klarar mig utan han några nätter och sen kommer jag ju ha kul och vara sysselsatt hela tiden. Jag har ju en hel massa tvätt plus en hel trädgård att sköta hand om, så nog har jag mycket att göra. Kanske ska överraska han med att ha trädgården "fit for fight" när han kommer men då kan man undra om det skulle funka. Kanske jag kan bjuda in er till en "krattar fest", tänk er vad kul vi skulle ha?

Nä nu kommer Fredrik hem snart sådå ska vi sätta upp resterande persienner, igår var ju cableguy här och installerade Spotlights här på verandan under takfoten på vårat nya altantak ja hoppas ni fattar, tar ett kort ikväll när det är mörkt för det blev så fint. Och persiennerna gjorde verkligen sitt till så det blir ett kort på det också.

Ja här kommer lite roligheter

Han somnade med tomteluvan på, lille skrutten!


Här sitter 2 "Goda Grannar" och äter riskaka. Adde och Tuva.


Kärlek vid första ögonkastet?! Japp!



Ja ni nu måste jag laga mat, korv m. bröd namsigottsi!

Ha det gott kära bloggläsare så hörs vi många pussar Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0