Våren har anlänt

Hej

Idag har jag, Tuva och Ludwig klippt oss Tuva har klippt av sig rätt mycket faktiskt och hon är så fin och Ludde blev kortklippt och lite med liten tuff tuppkam men inte lika som en punkare såklart, en liten bara och han blev också supersnygg och sist JAG som blev skitsnygg såklart.  Det är så kul med Tuva för hon tycker hon är så snygg nu när hon har klippt av sig håret hon står och speglar sig hela tiden och kammar sig min lilla gullunge




Efter vi hade klippt oss så åkte vi hem och barnen cyklade och jag var bara i solen och njöt fatta 17 grader, det var såååå härligt. Nu är det faktiskt härligt mitt liv och jag mår faktiskt bra väldigt bra för tillfället, jag är lycklig, har 2 underbara barn, våren är här och jag är nykär i min man vad mer kan man önska sig? Ja jag njuter ska ni veta , FAN vad bra det känns.

Kolla in mina barn i vårvädret




Mellis i vårsolen!


Jag måste berätta vad Ludde sa i duschen, han stod och drog i snoppe proppe och då sa han finurligt som bara han kan, Ska jag strypa snoppen mamma? jag kan det och sen stod han där och klämde snorren. Härliga unge.
 
I kv'll var Fredrik och jag å tränade styrke innan Tuvas simskola och det känns så skönt och vi båda är så motiverade och det är så kul att vi kan träna tillsammans, bra att man har så bra farmor och farfar som hjälper oss med barnvakt medan vi är och tränar.  Tack så väldans mycket Ola och Eva. Ni är guld värda.

Japp imorron kl 14 är det 6 veckor sen jag bröt armen och då är den läkt så ännu en sak jag kan glädja mig över, så jag ska belöna mig själv imorron med en stor godispåse. Det är jag väl värd?

Här kommer receptet på mitt goda bröd
2 pkt jäst
150 g margarin
2 dl socker
8 dl mjölk
2 dl vatten
24 dl vetemjöl

Blanda ihop ingredienserna som ni blandar vanlig deg.Sen kan ni baka ut det i långpanna om ni vill eller också göra platta bullar som jag gjorde det är lika gott vilket som.
Detta bröd är verkligen super gott specillt om ni sjunger vargen ylar högt hela tiden medans ni bakar då får man liksom in snitsen på formen om ni fattar.

Nä ni era gamla getter så ska jag snart gå och nana (sova) alltså så sköt om er tusen kramar Sexy SmileysAnna


Kommentarer
Postat av: Lotta

Tack för receptet! Det blir till att ta fram Ronja filmen och uppdatera mig på Vargen ylar, så brödet får rätt form.:)

2009-04-03 @ 09:16:05
Postat av: birgitta

Vad härligt Anna. Jag Älskar dig

2009-04-03 @ 15:49:43
Postat av: Lillemor

haha Ludde ludde, han är riktigt skön han :) hehe

2009-04-04 @ 15:44:05
URL: http://lillemoredler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0