Vårstädning! NOT

Hej alla ledsna Söndagsfirare eller hatare.

Inväntar en ny arbetsvecka, nya tag. Nu har jag slagit mig ner med te bubbelvatten och mina 2 kameror som jag har massor utav bilder och filmer att ladda ner.

Ja vad ska jag skriva om, jo det var tänkt att denna helg skulle vara vigt att städa i trädgården men det enda som hanns med var att tömma garaget på resterande skräp och plus att klippa häcken. sen har det varit kalas för Tuva igår i simmis sen var det kalas idag hos Elle som fyllde 7 och Niclas som fyllde 24 så det är väl det vi gjort. Jo men just det, jag har slipat och lackat om våran postlaådan så postis får en finare låda att lägga posten i. Fredrik tyckte att vi kanske skulle hellre köpa en ny postlåda men tro det eller ej ekonomiska Anna sa stopp, det går så bra att slipa och lacka i stället sen har jag ju blivit såå j-a bra på allt så det var inte svårt det heller.  

Ja Tuva har fått ett marsvin och hon heter Molly, och hon är så söt, jag kan erkänna att jag var riktigt rädd för henne i början men nu har jag kommit över det och kan faktiskt hålla i henne men hon är så himla rädd så nu ska jag ta och låna en bok om marsvin och höra mig lite för hur man ska få henne tam som alla säger att man kan få dom, dom kan typ bli som en hund, lite kul om det skulle funka men här går det väldiigt segt.

Här kommer ett kort på Molly taget av mästerfotografen Tuva en blivande fototalang.


Ja ni vi ska nog köpa ett till så hon får sällis, dom är ju ändå flockdjur.


I helgen så har vi grillat både Lördag och idag mums vad det har smakat gott, nu blir det nudlar resten av veckan, Ha ha nä så illa är det inte. Fredrik har varit nere och kasterat (nere vid sjön och kastar efter gädda)och jag sitter och bloggerar så det är vår lilla egen stund på dygnets 24 timmar. Det känns bättre och bättre för varje dag men jag har mina svackor som jag känner mig lite orolig men det har gått över väldigt fort, men jag oroar mig för nästa vecka för på Torsdag sticker Fredrik och kommer hem på Söndag och jag kan tyvärr inte berätta var för det är hans födelsedagspresent som han får av sin mor och far och syster m. familj. Och det kommer bli jobbigt att sova själv fast jag vet att jag får sova hos mina föräldrar,systrar, svärmor, svägerska men jag vill man ändå sova hemma. Borta bra men hemma bäst.

Ja imorgon som sagt är det jobb och sen är det tvättstuga här hemma, va f-n det tar ju aldrig slut. HJÄLP
Så nu måste jag sluta och istället gå och sussa.

Här kommer lite fina kort på Ludde,Tuva och grannpojken Adde (Adrian)






Sen här kommer rallygrabben


Ja sov gott alla mina glada bloggläsare tusen kramar Anna  









Kommentarer
Postat av: saskia

så ja nu har jag hittat hit! fina bilder från idag :-)

2009-04-26 @ 22:00:50
Postat av: katrin

En helg med massa kalas och tårta, låter inte helt fel!! Måste komma över och kolla på Molly, kanske till och med törs hålla.. kram!

2009-04-27 @ 07:03:34
Postat av: Maria

Tack för den jättefina kudden ännu en till min samling....puss puss, älskar dig Anna du betyder så mycket för mig.

2009-04-27 @ 20:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0