Monster eller prinsesspannkakor?

Hej

Nu har vi ätit lunch och barnen valde monsterpannkakor och det var så gott med lite socker,hallonsylt och hemmagjord blåbärssylt, hemmagjord blåbärssylt är det absolut goaste sylten. Barnen är helt komplett galan tror jag, dom bråkar mest hela tiden och bråkar om helt oväsentliga saker tycker jag alltså men för dom är det nog absolut nödvändigt att tjafsa och reta upp mamma, dom små liven.

Innan lunchen så har jag faktiskt städat och dammsugit hela nedervåningen och städat lilla toaletten så det vart så rent och fint. När man går och städar tänker man på så himla mycket och idag blev det om mina drömmar, för visste ni att man kan styra sina drömmar? det är så här att det finns indianby och folket i den indianbyn har utvecklat just detta att man kan faktiskt styra sina drömmar. Vi tar ett exempel som vi alla säkert nån gång drömt, att man blir jagad av nåt och man springer och springer undan faran. Detta hände även en pojke i den här indianbyn. Han drömde om att han blev jagad av ett lejon varje natt och då sa man åt honom att nästa gång du drömmer om detta så ska du i drömmen stanna upp och gå i mitt lejonet istället för att fly, sagt och gjort nästa natt gjorde pojken återigen att han blev jagad men då i sin dröm så stannade han upp och gick emot lejonet och vet ni vad? Lejonet blev inte något hotfullt längre utan det blev en liten kissekatt unge som blev helt ofarlig för pojken. Coolt va? Tänk att vi kan styra våra drömmar på detta vis men det krävs en del träning sägs det. Så till er alla som drömt "jagis" i sömnen ta upp kampen och gå emot er läskigaste drömmar så kan ni bli regissör i drömmen. Va tycks om det?

Ja jag drömde inatt om att min älskling var otrogen vilket jag drömt om mycket den senaste tiden, kan till och med vara lite arg på honom när jag vaknar eller annars vakna gråtandes, usch. Ja, jag berättade detta för honom och då sa han: Gå emot och vänd drömmen så att jag blir kär i dig igen istället, för du vet ju att det är en tvärtom dröm och att jag älskar dig mest i världen. Och vet ni jag är nog den mest lyckligaste i världen som fått en så underbar, förstående och helt enkel den bästa man som man kan önska. Vad sjutton har jag gjort som är så fantastiskt så att jag fick honom? Ja jag kanske inte heller är så pjokig!

Barnen leker uppe på Tuvas rum med pollydockor så ni är det lite lugn och rå som råder till min syster och hennes 2 pojkar snart och hälsar på oss, då blir det liv i luckan ska ni tro, så jag njuter av lugnet så länge det varar.


Här äter mina snuttisar monsterpannkakor!



Gröna monsterpannkakor, dom stört gillar pannkakorna.


Här leker Tuva med sina pollydockor i sitt dockhus.

Ta hand om er, tusen pussar Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0