När tankar gör ont

Hej

Idag har det varit sisädär det som är jobbigt är att alla mina tankar vandrar tillbaka till när allt detta hände, all ångest som jag hade, dessa dagar var som ett rent helvete. Jag vill inte minnas detta igentligen men tankarna vill nåt annat. Jag ska bara lära mig slappna av och bearbeta allt hemskt. Jag vill att det ska bli vår och varmare i luften att blommorna ska spira, att fåglarna ska börja kvittra. Jag vill att all snö ska bort att all kyla försvinner och att ljuset besegrar mörkret.
Jag är rädd, rädd för att det ska hända mig nåt, rädd för mina tankar för att dom inte ska försvinna. Men jag vet ju att allt kommer att ordna sig jag får bara inte ha så bråttom och jag får inte förglömma att jag faktiskt blivit bättre än hur jag mådde för bara en månad sen. Man kan ha många och konstiga, roliga,hemska, ledsna, tokiga tankar det har vi alla, men det är nåt helt annat när tankar gör ont, när man lider av dom. Men man kan prata om tankarna men ska inte vara rädd för att dela med sig av sina funderingar, prata och berätta. Det hjälper. Min man och mina barn är vid min sida och delar med sig av sin glädje så det känns otroligt skönt. Och jag kan prata mycket med Fredrik han är en bra lyssnare.

Jag har ju skrivit tidigare att jag inte vet om vi ska åka till Thailand. Vi har pratat jag och Fredrik om detta men vi har inte bestämt oss än. Vi har inte velat sagt något till våra barn om det för jag vet att dom tycker det ska bli jättekul men så hörde Tuva att vi pratade om att inte åka så då frågade vi henne om hon skulle bli ledsen om vi inte åkte men vi sa samtidigt att åker vi inte till Thailand så kommer vi åka till ex Mallorca och då sa hon bara: Ja ok det blir bra och sen gick hon och lekte vidare så hon verkar inte allt för besviken och det känns jätteskönt. Men för barn spelar det ingen roll var man åker bara dom får bada, vara i värmen äta glass och dricka dricka och det kommer dom få göra var vi än åker så dom kommer ha det så bra vare sig det bär av till Thailand eller till Mallorca. Så det är en stor sten som lättat från mitt hjärta eftersom jag trodde hon skulle bli helt förkrossad. Mina barn är fantastiska. Jag älskar dom så otroligt mycket.
Nu ska vi natta dom, här är dom färdiga för sängen. Sötisarna 



Ha det gott, kram Anna

Kommentarer
Postat av: Maria & Tom

Det låter som om ni redan har bestämt er att ni inte ska med. Det är jättejobbigt för oss med att inte ni ska med, att berätta för våra barn att ni inte ska med ni helt hux flux. Det jag inte förstår med det hela att allt har blivit så drastiskt med att ni absolut inte vill åka nu...Det var ju du som betalade in resa klart långt innan den skulle betalas, och jäklas med oss att inte vi hade betalt in...och du har ju verkligen sett fram emot att vi ska åka allihopa mor & far, Cina & Rasmus och så min fam. och att detta är en resa som vi alla aldrig kommer göra om, Du skriver så mycket att alla i fam. är så förstående, så vad kan hända i Thailand? Du är ju bland dom som älskar dig och förstår om du skulle må dåligt. och varför skulle du må dåligt? vad kan hända? Jag och Tom blir verkligen ledsna över detta. Förlåt mig men jag förstår inte........

2009-02-05 @ 22:28:59
Postat av: birgitta

vad skönt att fredrik är en bra lyssnare. jag älskar dig och tänker på dig ofta. många kramar

2009-02-05 @ 22:31:45
Postat av: Frida

<3<3<3

2009-02-05 @ 23:30:06
URL: http://givemefuel.blogg.se/
Postat av: Katrin

Att veta att du inte mår bra gör ont i hela mig! Du som alltid är så glad! Jag vet att allt kommer att bli bra och under tiden vet du att jag finns och kommer så alltid att göra. Tycker om dig min kära vän!! kramar i massor!!



2009-02-06 @ 07:58:26
Postat av: Nicke

Hur ni än gör så stöttar jag er ! Vill ni vara själva några timmar nån dag så tveka aldrig att höra av er så tar jag ungarna. Ta hand om varandra! puss och kram

2009-02-06 @ 19:32:41
Postat av: Jenny

Anna, tänk för en gångs skull BARA på dig, vad som känns bäst för dig och din familj. Förstår dig fullständigt att du tvekar om Thailandsresan, synd att inte alla gör det.

Tänker på dig min vän

Kram Jenny

2009-02-07 @ 20:03:17
Postat av: Maria

För det första så förstår jag dig fullständigt ANNA och jag blir ledsen om du skulle TRO ngn ting annat av vissa inlägg. Trodde vi stod närmare varandra än så. Men när man läser vissa inlägg så var detta sista inlägg jag gjorde. Tycker ni inte ska åka med till Thailand om du verkligen inte vill. Det jag menade var att du inte kunde säga detta om Thailand rakt ut till oss face to face utan säger bara om detta på din blogg. Jag tror du vet vad jag menar men uppenbart så känns det som du ska tänka på dig och din fam. Har JAG någonsin sagt ngn ting annat....Man hittar nya vägar i livet som för en till nya mål. Man finner alltid nya stigar att beträda. Kom ihåg att ta den som känns bäst.....

2009-02-07 @ 22:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0