Nyklippt Ludwig

Hej!

Började dagen med att höra Ludwig skrika "Dumma pappa" typ tusen gånger till 2 ignorerande föräldrar, varför? Jo han fick inte ligga och slå på Fredrik så då så pappa åt honom att gå härifrån sängen om du ska slåss hela tiden. Sagt och gjort så försvann han ut till soffan arg som en galning och satte igång att skrika "Dumma pappa". När han väl märkte att vi inte riktigt brydde oss så kom han smygandes in och la sig brevid sin älskade pappa och flinade, han behöver sååå otroligt mycket kärlek och gos så han klarar sig inte alltför länge ifrån oss vilket är helt underbart. Detta kommer man nog längta efter när han är 15. 


Kolla in snyggingen



Sen åt vi lite frukost och satte igång att klippa Ludde men han var inte så samarbetsvillig så Fredrik brukar sitta och berätta en saga, denna gång en kort version av "Bilbo En hobbits äventyr" som Fredrik själv läst typ 3 gånger. Han berättar om när dvärgarna ska återta skatten från den elaka draken. Lilla Ludde sitter helt stilla och lyssnar andaktigt underlättar för mig himla mycket. Tur att sagor finns!

Idag ska Tuva på bowling kalas och då ska vi åka till mina svärföräldrar Eva och Ola, där ska vi träffa Fredriks syster Jenny m. familj,  Henrik och de två busråttorna Vera och Alma. Jenny har med sig en tårta så vi ska äta tårta, namsigottsi.


Vera 6,5 år och                 Lilla Almis  3,5 år

Sen kl 15.30 ska Fredrik och spela hockey m. "Hckeyveteranerna" och det förstår man ju att han spelar där, han blir ju 30 i Maj, "gammgubben" Jag vet att han mår lite dåligt över att han kliver över till det magiska 30, och här ska retas och mobbas för han har sagt hela tiden att jag är 30 plus med han själv är 20 plus men det är snart slut på det. Ha ha.
Ja ja nog talat om det när han är och spelar gammelhockey så ska jag hälsa på min gokompis Mimmi och hennes 3 gulliga ungar Amelie,Malou och lille Ossian om dom är hemma vill säga.

Ok nu ska jag dammsuga och städa toaletten sen ska vi göra iordning oss alla, ha det bra så länge så skriver jag mer ikväll. Ta hand om er tusen pussar Anna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0