Shopping

Hej

Idag har jag inte bloggat alls så nu måste jag ta igen allt det så här kommer en resumé av min dag.
Idag lämnade jag barnen på dagis kl 9.30 sen åkte jag och vidare till Norberg och drack kaffe och umgicks med Katrin och Chrille och det var supertrevligt. Sen kom Katrin på den briljanta idén att åka till Västerås och handla men hon är sjuk och har feber så hon tog ett par alvedon och sen stack vi så vi kom iväg vid 12 tiden. Väl i Västerås så shoppade jag järnet medan hon gick mest omkring och suckade och mådde risigt. Jag hittade ett jättefint skidställ till Tufsan för bara 400 kronor skulle ha kostat 1600 så jag tycker jag har gjort ett riktigt kap, sen handlade jag kläder åt båda. Dom växer så in i norden just nu så det var välbehövligt. Sen köpte jag även ett till Super Mario spel till deras Nintendo så nu behövs det inte bråkas mer om det spelet och tro mig det har bråkats. Sen efter ett antal utröttande timmar öppnades ICA Maxis  portar för oss och vi avslutade vår eller min shoppingdag med inhandling av mat.

Det är så roligt att handla kläder till barnen dom blir så glada, jag köpte lite rockiga kläder till Tuva för hon är helt inne på den rockiga stilen och jeansen ska sitta riktigt tight och helst ska dom vara svarta. Sagt och gjort så köpte jag svarta jeans och två coola svarta t-shirts. Hon stod och speglade sig länge och tyckte hon var supersnygg, min lilla Tufsa. Men hon fick även klänningar och tights och andra fina tröjor i glada färger så än för hon inte bli nån riktig hårdrockarbrud det för dröja. Fredrik har visat Avril Lavigne och Tuva hakade på direkt så hon tycker hon är riktigt cool fast hon sa ikväll när vi lyssnade på henne: Jag är tuffare än vad hon är. Ja barn är väl fantastiska. 

När vi kom hem åkte Tuva på simskola och jag och Ludde var hemma och lagade mat, Tacos. Sen kom älsklingarna hem och vi åt en sen middag men god. Nu ligger barnen och sover och vi kollar in hajar på Animal Planet och snart börjar "Untamed and Uncut" på Animal Planet det handlar om verkliga händelser som visar vad som händer när människor inkräktar på djuren revir, riktigt läbbiga olyckor faktiskt. Jag och Fredrik har verkligen blivit bitna av Animal Planet. Det är så intressant och man lär sig mycket om djurlivet och att vi ska vara rädda om vår jord och våra djur.

Ja nu börjar det så jag vill bara lägga ut några bilder på dagens inköp

Tuvas nya skidset


Rockiga Tuva


Söta Tuva


Ja visst var kläderna fina, och hon ännu ljuvlligare

Ha det gott många kramar

Kommentarer
Postat av: mimmi

Vilken cool tjej! vad fina kläder du har handla och vilket fynd!!!

Hörs imorn om vi ska handla godis ihop!Kram på min finskjapanska sångstjärna!

2009-02-19 @ 22:35:47
Postat av: Maria

Vad fin hon är en riktig "hårdrocksbrud" Förstå vad killarna ska springa efter en sådan skönhet när hon blir stor...... Hi Hi. Pappan sitter med "hagelgeväret" i högst hugg. Fina skidkläder alltid kul att inhandla ngt fint till barnen.

2009-02-20 @ 10:43:41
Postat av: birgitta

snygg brud.

2009-02-20 @ 13:09:49
Postat av: katrin

Det var en trevlig dag ihop med dig, var länge sen! Nästa gång ska jag oxå vara på hugget!! Kramar!



2009-02-20 @ 14:18:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0