Slå en tanke för miljön!!!

Hej!

Nu sitter jag hemma, har varit hos min läkare och hos terapeuten och allt gick bra. Har ätit lunch, nudlar och lite kyckling och det var faktiskt gott sen en loka till dryck och jag ska säga att loka har blivit min goaste dryck. Har börjat köpa backar med Loka och det har vi aldrig köpt, och det är så bra då försvinner inte kolsyran ur heller när man bara har en flaska på 33 cl för den drickar man ju ur på en gång.  Smart va?

Jo, jag tänkte vi skulle slå ett slag för vår miljö, vad gör vi igentligen med vår värld? Jag har ju börjat tänka lite av varje nu efter detta hände mig, och det inkluderar miljön. Jag har börjat källsortera ja ja mat, glas och papper har vi alltid sorterat men inte alumnium och konserver och sådant så nu har vi börjat med det. Sen tänkte jag faktiskt inhandla tygpåsar eller nåt i den stilen och använda när jag går och handlar. Töntigt eller pensionärsvarning är upp till omgivning att tycka för jag bryr mig inte särkilt mycket om det för jag hjälper miljön och vår underbara jord som vi bara förstör.
Om vi alla skulle börja tänka på miljön och göra små förändringar så kommer våra barn och barnbarn och barnbarnsbarn o.s.v få en bättre värld att leva i, så upp till kamp gott folk , slå ett slag för miljön. De är ju trots allt världen vi lever i så varför inte ta hand om den.

Nä nu ska jag snart åka och hämta min älsklingar som är på dagiset.

Ta hand om er, tusen kramar Anna

Kommentarer
Postat av: birgitta

vad bra Anna! aluminium och plast är absolut inte bra för vå moder jord. Såg du på kalla fakta igår? hur de gör med gässen för att vi ska ha det skönt med allt dun. FY FAN

2009-02-02 @ 17:24:09
Postat av: Maria

Ja det lite "pensionärvarning" att ha med sig tygpåse....men bra. Men vad ska du då lägga dina vanliga sopor i. Förutom glas och burkar...om du inte köper en kasse när du går och handlar? Något måste man ju använda till att slänga kräpet i så att det inte hamnar i naturen. Ska man hård dra så ska man inte åka bil heller. Du får börja åka kollektivt!

2009-02-02 @ 19:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0