Varmt och skönt

Hej

Nu sitter jag och bloggar och barnen sitter och kollar på bollis och jag har nyss gjort en brasa så det är så himla mysigt, och varmt och skönt blir det också.

Tänkte berätta om när jag var inne på akuten för min panikångest så fick jag lugnade för att bryta den svåra ångesten och så att jag fick vila lite hade inte sovit på hela natten och samtidigt erbjöd dom min man en kopp kaffe eller te men sa då att tyvärr du får inget för att kaffe och te kan vara uppstressande /upppiggande så och det var ju inte tal om det just då. Och nu så här en månad senare vill jag inte dricka kaffe för jag inte vill stressa upp mig mer än nödvändigt. Jag hade nyss lärt mig att dricka kaffe och sen kom det här, och jag lovar jag har kämpat med kaffet för jag är ingen kaffedrickare så som min man, han drack kaffe redan som liten. Men jag har faktiskt mått lite konstigt tidigare av koffein så jag kanske är extra känslig mot koffein eller så är det bara min konstiga hjärna som spelar mig ett spratt.
Vad tror ni? Ja ja men nu dricker jag te "Twinings Green Tea Lemon" och det innehåller mindre koffein än kaffe.
se nedan vad grönt te är bra

Grönt te gör gott för både kropp & själ

Grönt te är ett milt stimulerande njutningsmedel och en läkeväxt. Grönt te och oolong (halvgrönt te) innehåller bland annat den kraftfulla antioxidanten quercetin som minskar risken för hjärtsjukdomar och cancer. Teet påverkar också bevisligen ditt blodomlopp din matsmältning och ditt psyke på ett positivt sätt.

Så det kan jag dricka och må bra av för jag älskar te, och det är ju en liten mysfaktor att sitta i soffan på kvällen och titta på tv och dricka en varm kopp te med lite honung i, namsigottsi.

Nu har jag blivit avbruten hela morgonen först av min kära syster sen kom min man hem och åt "byggfrukost" eller lunch kl 9 på morgonen. Han är ju i byggbranschen, plattsättare. Och sen ringde min kära vän Katrin så nu ska jag prata lite med henne så jag återkommer senare

Ta hand om, tusen pussar Anna


Kommentarer
Postat av: berirgitta

ja jag håller med om mysfaktorn med att dricka te, det ser dessutom ut att vara så gott. Har försökt Kramflera gånger men jag tycker inte att det är så gott. Precis som du tycker om kaffe.

2009-02-03 @ 17:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0