Snö är härligt

Hej

Har nyss kommit in från en lekstund ute i snön, det var jätteskönt ute. Barnen åkte tefat som vi dom tyckte var super duper roligt.

Jag läste en annan blogg och hon skrev om att ha konstiga tankar så som hur allt fungerar ex hur kan man prata i telefon, hur kan rösten färdas så långt på så snabb tid och hur kan vi ens ha kontakt genom en sladd? Eller utan en sladd, det går ju också. Hur kan man spela in en film och sedan titta på den, hur kan man skicka ett sms så att texten hamnar hos en annan människa direkt, hur kan man ta kort på någon och sedan få kameran att kopiera hela bilden så att den ser exakt likadan ut som i verkligheten, hur kan man betala med kontokort? Man kan ju såklart få svar på allt om man läser om det. Jag har också fått lite annorlunda tankar,  existensiella frågor så som hur kan vi finnas hur kan allt funka hela jorden,  ja men tankarna är inte så tokiga som jag tycker sa min terapeut det är ju helt normalt så det är ju jätteskönt att höra, jag kanske inte är så koko ändå. Fast dessa tankar har ju givit mig ett nytt tänk, ett bra miljötänk.  Jag har blivit mer miljömedveten och det är ju absolut inget konstigt med det. Ja som jag sagt tidigare så är våra hjärnor fantastiska och likaså ni.

Här kommer några snöiga bilder på våra snögubbsbarn.




Tufsan i snön


Sen lille Lurven


Ha det gott så länge kramar Anna



Kommentarer
Postat av: Jenny

Har precis läst hela din blogg, blir så ledsen att min goa och glada Anna ska må så dåligt. Men vet att du med din starka vilja snart kommer må bättre.

Sköt om dig min vän.

Massor av kramar från Jenny

2009-02-07 @ 20:09:55
Postat av: Jenny

Har nu läst hela din blogg och det gör så ont i hela mig att min goa och glada Anna ska behöva må så dåligt. Jag vet att du med din starka vilja snart kommmer att må bättre. Tänker på dig min vän

Många kramar Jenny

2009-02-07 @ 20:26:58
Postat av: birgitta

fan vad du har blivit miljömedveten, härligt. tuva och frida är inte kusiner förjäves, de är ju så minmedvetna dessa fjällor.

2009-02-07 @ 22:30:03
Postat av: mimi

vad härligt ni har haft det!Tänker på er!Önskar dig allt gott!Pussar från Mimmi

2009-02-08 @ 10:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0