Snö,snö,snö och Engelbrektloppet

Hej

Idag började dagen med att skotta snö typ hela förmiddagen, efteråt grävde Fredrik och grannpappan Patrik en snögrotta, medan jag och mina barn + grannbarnen åkte pulka ner för vår lilla pulkabacke. Det var jättekul den är rätt brant så det går faktiskt fort. Ja sen gjorde jag ordning lite äppelbåtar och lite saft som vi tog med oss det till Norberg för att kolla på engelbrektsloppet men vi var inte kvar så länge, trodde vi skulle få se Gunde Svahn men det var över en timme kvar tills dom första skulle komma i mål så med två kalla, blöta och hungriga barn styrde vi kosan hemåt igen och har just intagit en delikat lunch, korv m. bröd. Namsigottsi. Ja nu ska vi klä på oss igen och sticka till kvartsan, till Fredriks föräldrar och skotta för andra gången, dom är uppe i Jämtland över helgen och dom kommer hem senare i kväll och då tänkte vi vara snälla och skotta åt dom. Men vi var där igår eftermiddag och skottade också men det är bra för kroppen man för frisk luft och man rör sig samtidigt. Kanon. Men vi gör det för att vara snälla, NOT. Man måste man ju tänka på arvet, ha ha ha närå skämta bara.

Här kommer lite bilder på barnen

Dom hjälper oss att skotta snö


Tuva var duktig med skottning


medan lillbrosan busade i snögrotta


Nä, nu måste jag sticka och skotta, ha det bra kramar Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0