Tuvas tefats race!!!



Ha en trevlig kväll, kramar Anna

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh vad kul det såg ut med tefatsrace, Snacka om vurpa.....ha ha ha. Hon slog sig väl inte??Kram

2009-02-07 @ 21:18:10
Postat av: Maria

Jag söker på internet och läser ganska mycket om detta "GAD"....Medicinering etc, piss och skit om man får säga så och det får man....Hm jag hittade en ganska bra sida. Lägger in nga inlägg fr. den:





Citat,

Jag lider av GAD, generellt ångestsyndrom. En irrationell stress och oro som jagar runt i kroppen och gör det mycket besvärligt att leva ett normalt liv.

Jag brukar göra liknelsen - Tänk dig att du ska tala inför en stor församling, hela din karriär hänger på den presentation du just ska genomföra och av någon anledning är du inte tillräckligt förberedd. Föreställ dig den stress och oro du känner inför framträdandet. Tänk nu tanken att känna en likadan oro från det att du vaknar på morgonen tills dess att du lägger dig på kvällen. Välkommen till min vardag.

Själv var jag 25 år gammal när jag fick GAD. Varför? Vet inte. Ångestrelaterade sjukdomar är ofta genetiskt betingade och både min mor, moster och mormor hade problem med ångest. Jag genomgick en smärtsam separation, en kris i karriären och ett dödsfall i familjen under denna period. Samtidigt var jag aktiv bodybuilder och genomförde under denna period en tävling med höga prestationskrav och en hård diet.

Kanske var det den sammanlagda mängden stress som utlöste sjukdomen.



Jag led väldigt under en tid tills jag träffade en psykiatriker som ställde diagnosen panikångest och jag fick börja på medicinering, Zoloft och Buspar. Sedermera sökte jag mig vidare till en annan läkare som gjorde den korrekta diagnosen GAD.



Jag förklarar härmed krig mot min sjukdom och jag tror att jag hittat en lösning. Under en period tänker jag göra en empirisk studie med mig själv som försökskanin. Ni är välkomna med på resan...



Slutcitat,



Vill bara säga att du är inte kokko, du är inte ensam va inte rädd det kommer gå bra.



Jag vill att du ska förklara KRIG du med mot din sjukdom kämpa, res dig. stå upp detta är ditt liv du får inget nytt...Älskar dig nu och förevigt!!! Kram Gumman



2009-02-07 @ 22:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0