Vad ger oss rätten?

Hej
Jag har suttit och och kollat på en Nat Geo Wild om valar, alla vet väl att blåvalen är den största valen med sina 30 m, tänk er att dess tunga väger 4 ton och att hjärtat är lika stort som en Wolkswagen, en människa kan krypa och ett barn kan gå i dess aorta tänk er vilka enorma djur. Vilken skillnad på oss och dem dom är så stora och vi är så små ändå är det vi som förstör deras värld, havet. Och vi förstör också våran värld. Vad ger oss rätten att förstöra jorden, fånga valar, skövla regnskog, plocka dun från levande gäss och släppa ut tonvis med föroreningar. Jorden är en planet som vi ska vara rädda om, vi ska vara rädda om våra medmänniskor, hjälpa varandra. Man behöver inte passivt se på när jorden blir sämre utan vi kan alla hjälpa till. Många droppar små, bildar snart ett hav, ett hav som är rent och frisk, ett hav som djuren kan leva i och som vi människor kan bada i, utan några föroreningar.  Hmm rätt poetiskt va? men ändå finns det en poäng i det eller hur? Ja nu har poeten och djupsinnade Anna sagt sitt ord om vår jord och vår miljö. Kanske jag skulle börja jobba på Green Peace nä jag är för rädd och dessutom sjösjuk, jag kan ju för f-n inte åka en finlandsfärja. Så jobbet på Seco är nog mer lämpligt. Nå hej och hå nu vi på stan ska gå, eller åka bil.

Ta hand om er, kramar Anna

Kommentarer
Postat av: birgitta

ja, det bor faktiskt en liten poet i dig. du kanske ska bli poet eller författare när du blir stor. <3

2009-02-07 @ 16:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0