Städ -och röjardag

Hej mina underbara läsare idag så har barnen varit och lekt med deras dagiskompisar, Tuva m. Emma och Ludde m. Jakob så dom har haft det jättekul. Vi å andra sidan har inte haft det lika kul eller ja Fredrik har ju gått runt med röjsågen i högsta hugg och jag tror faktiskt att han gillar det förutom att han får svårt att andas efteråt. Medans han gjorde det låg jag och pillade mig i naveln och åt jodrgubbar och drack champagne, näää inte riktigt sant. Jag städade faktiskt garderoben nere och har tvättat hela dagen sen nu på kvällskvisten så strök jag upp lite tvätt också men har en hel del tvätt kvar att stryka men jag tar det nu i veckan.

Ja nu ärd det bara 1 vecka kvar till vår efterlängtade semester och vi längtar så. I går var vi förresten till Cina och hon bjöd på middag för hela familjen så det var supertrevligt, sen hade hon gjort en frågesport. Jag kan ta en fråga som hon hade,
Vilken är årets kortaste månad?  ja ni min man visste det iallafall, trodde han han skrev DEC alltså December, hmmm tänkte jag vad menar han så jag viskade och frågade vad han menade men då sa han bara : Lugna dig gumman jag förklara sen, ja sagt och gjort så kom svaret och självklart HELT fel men han höll sitt ord och förklarade, DEC är som decimeter och decimeter är ju kort, hmmm igen,  helt enkelt en ologisk och tänklös förklaring som ingen igentligen fattar inte ens han själv nu så här i nyktert tillstånd men allt var väl solklart då igår kväll efter några öl. Rätta svaret var såklart MAJ, minst bokstäver i Maj månad. Ett riktigt asgarv fick vi alla efter hans förklaring.

Ja ni nu ska jag ta och tänka på refrängen gott folk ska gå och nana, så hade gott så ses vo imorgon.

Puss puss

Kommentarer
Postat av: cina

hahaha ni är för roliga ni.Tack själv all för all hjälp. Jag älskar er i djupet av mitt hjärta.

2009-07-13 @ 08:20:46
Postat av: katrin

Vad ni sliter hela tiden!! När kommer ni hit och hjälper? Vi har ju en hel del att göra!! Jag bjuder på mat och du tvättar mina fönster:)

2009-07-13 @ 17:49:52
Postat av: Maria

Ha ha jag Fredrik är ett riktigt snille i bland tur att han har dig!!!!hi hi hi skojar bara med det var en bra motivering av honom

2009-07-14 @ 20:25:48
Postat av: Maria

Ha ha jag Fredrik är ett riktigt snille i bland tur att han har dig!!!!hi hi hi skojar bara med det var en bra motivering av honom

2009-07-14 @ 20:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0