Klart med veden

Hej

Igår travade vi färdigt veden allt utan eran hjälp, duktigt va? Ja så klart har svärisarna varit och hjälp till med ett eller två
"veträn" men annars har vi skött det mesta själva. I lördags så fixade vi ett land och jag sådde plocksallad, ruccola och morot och sen satt jag 2 pumpaplantor och en squashplanta ja som ni ser så är vi snart självförsörjande ska bara köpa ett par kossor,  3-4 grisar ett dussin höns och några får sen ni är vi i fullgång. Ja kanske grannarna bli lite tjuriga om tuppen börjar gala 4 på morgon. Ja men fi fan va kul att få träffa Robban Aschberg. Närå jag ska nog kunna hålla sams med grannarna. Ja visst ja igår så rensade jag hallonhäcken också och ni ska bara veta hur mycket ogräs det var i den men jag och Fredrik rensade bort allt, sen satt vi upp en repstegen, ett klätterrep och en gunga mellan två björkar så det blev så bra så nu vi ska sätta upp två saker till mellan 2 andra björkar sen tänkte vi köpa en rutchkana som vi får sätta även den på ett superbra ställe. Vilka duktiga och kreativa föräldrar vi är va?

Ja nu ska ni få se lite bilder på vår underbara trädgård. kanske inte det bästa kortet men ni ser iallafall hur det blev

Sen var det landet

Himla snyggt speciallt det med tegelpannorna som håller fast duken men min svärfar trackar mig hela tiden för mitt fina land kan ni förstå varför? Nä han ska få sina fiskar varma när han ser mina små fina morötter men han ska INTE få smaka då kan han gå och köpa sina träiga morötter på Serkan (servus)

Nä nu ska vi se på djurpolisen i Houston, så himla intressant faktiskt så natti natti

  Bye bye alla mina rara bloggläsare kramar Anna 



D.s Är du nöjd nu syster maria att jag skriver, hon gav mig en utskällning eller utskällning är väl att ta men hon gav mig bannor så nu ska jag försöka att skriva varje kväll men ibland hinnar jag inte och ibland har jag inte så mycket att skriva  omhelt enkelt.


Kommentarer
Postat av: katrin

Vad ni är flitiga!! Hoppas salladen inte fryser när det är så kalt ute!! Kram på er!!

2009-06-09 @ 06:33:20
Postat av: Maria

Mmmmmmm nu kanske det börjar likna ngt men men du är ju inte där än......ha ha ha hi hi hi

2009-06-09 @ 15:51:39
Postat av: cina

duktiga ni är .Vi syns ikväll då vi bjuder er på spagge å köttfärssås.puss puss

2009-06-10 @ 08:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0