Finska familjen

Hej

Ja som ni kanske vet så är jag fascinerad av det finska språket, ja så idag vid middagsbordet så hade vi så kul för vi blev alla 4 finska medborgare, Pappa Fredrik heter numera Veiko Ruumpinen, jag heter Aino Keskitalo, Tuva heter Sirpa-Lisa Kostenniemi och slutligen Ludde heter Esko Hieventalo japp visst kan man ha roligt tillsammans.

Ja ja jag ska berätta att jag har rivit ut hela garderoben här nere för nu ska här bli ordning och reda, vi har köpt stapelbara tätslutande plastlådor (stora) så nu ska vi förvara allt som vi inte använder men inte vill slänga uppe på vinden så det ska bli skönt att få större plats i garderoben. Vi ska även köpa såna där bokhyllar på ikea såna träfärgade enkla med hyllplan som vi kan ha lite sylt, saft , konserver och massa anna, jag tycker det är kul att storhandla och få ha som ett litet matförråd, som en matkällare ungefär. Dä ä fint dä.

Ikväll har Tuva simskola kl 18.40 så det blir till att duscha där och sätta på jamsen på en gång sen hem å borsta tänderna och bums i bings. Hon är så go hon nu vill hon börja på brottning så vi får väl se till hösten då kanske hon kan börja. Om några veckor slutar dansen och då står det inte på förrän fotbollen börjar för det ska hon va med på. Det är så kul att hon gillar all sport. Ludde därimot vill inte ens prova nåt inte skridskor det är för halt, när vi sätt på skidorna skulle dom av direkt ja vi får se om han gillar nån sommarsport, fotboll kanske?! Nu är han inte så stor än så det kommer nog.

Ja nu måste jag byta om och sen ska jag och Tufsan sticka, ha det bra tusen kramar Anna Adult Smileys

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0