Livet är orättvist

Hej

Igår när jag kom till dagis så möttes jag av fröken Tina som berättade att Tuvas dagiskompis storasyster hade dött bara 13 år gammal, varför visste dom inte, Dom hade samling för barnen och berättade vad som hänt. Det var tydligen hastigt det hände. Tänk er 13 år gammal och rycks bort från sin älskade familj. Var finns rättvisan? Livet är så skört så man ska vara glad att man är frisk och att man har en familj som älskar en, livet kan förändras på några sekunder. Det är väl tur att man inte vet vad som komma skall. Och att vi skyddar våra barn ifrån onödigt lidande. Livet är okomlicerat för ett barn och ska man fortsätta att värna om.

Japp nu sitter jag här har sminkat mig och klätt på mig och håret är fixat. Nu kollar jag lite på djurpolisen i Houston och det är så intressant. Jag vill så gärna ha en hund nu men Fredrik är inte lika glad som jag. Han tycker det blir ett pass och att vi blir låsta till hemmet och hunden, visst är det så men då kanske man får uppoffra lite, barnen skulle iallafall älska den lilla hunden och hjälpa till rätt mycket. ja får väl tjata lite till bara så kanske han ger med sig. Kanske kan jag freata med nåt? Jag kan ju säga att han får köpa en fyrhjuling fast vi inte har råd men det behöver vi inte ta upp eller hur?

Nä nu ska jag snart åka så ta hand om er tusen kramar Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0