Trevlig Fredagskväll

God morgon

imorse vaknade jag kl 0600 av lilla Molly så jag klädde på mig och gick ut med henne en sväng, men hon går inte gärna längre än tomtgränsen utan helst bara vid trappan och under den. Hon har inte kissat eller bajjat nån gång inne ÄN. Hon är så himla duktig. Vi går ut med henne varannan/ var tredje timme och då gör hon det hon ska så hon är somsagt superduktig lillskruttan.

Igår var Katrin och Chrille här vi åt middag ihop, Fläskfilé med grädde eller creme fraise i ugnen Katrin lagade och det var supergott vi stod för klyftpotatisen och salladen så det var en mycket delikat middag med roligt sällskap, barnen lekte kanonbra så det vart en himla trevlig kväll. Sen var det kul att killarna visste att dom drack STARKÖL.

Jag kanske ska berätta vad som hände. Killarna hade en liten egen afterski när dom kom hem från Romme.
Så Chrille sa att : Jag har bara en starköl så vi tar den, Ja, ja inge mer med det. Men sen skulle dom ta en till öl och då sa Chrille: Ja nu får vi ta folköl istället. ja det går bra det sa Fredrik. Tilläggas bör att första ölen slank ner oerhört fort för dom liksom dom andra två "folkölen". Ja ja tillbaka till då Chrille tog ut ölen ur kylen. Ja till saken hör att Katrin sa hon köpt öl till Chrille och det stod 10 lösa öl i kylen och som ni alla vet så säljs ju folkis i sexpack och inte så ofta 10 lösa men ingen tänkte på det. Sen när efter ett tag så tittade jag på burken och det stod 5,0 men jag reagerande inte för jag trodde dom visste att dom drack starköl. SEn åkte vi hem och jag sa till Fredrik i bilen att ta det lugnt nu ikväll drick inte så mycket mer och så här i efterhand fattade väl han inte varför jag sa det för han hade bara druckit folle men han sa faktiskt att han var lite snurrig i bollen.
Senare hemma hos fam Grahn så drack Chrille några fler av sina "folköl" och hoppade i badet, och då slog det till och han blev rätt på lyran. liksom här hemma men för Fredriks del blev det inte så farligt för han drack inte så mycket mer.
Jo det jag vill påvisa är att det funkar med starköl, procenten funkar. "Men procenten, tänk på procenten Helge!".

Ja ja sen i Söndags säger Chrille när vi sitter och äter på Vild anden i Norberg. "Ja man vet ja att man kan bli drogad på krogen men i sitt eget hem trodde jag aldrig" Så det var Katrins fel ville dom få det till.

Ja idag ska Tuva ha kalas och kussarna och några kompisar kommer så det blir korv m. bröd, tårta och saft, sen disko med chirre och läsk. Så nu ska vi städa undan lite och åka och hämta tårtan. skriver mer ikväll om kalaset.
Ta hand om er tusen kramar Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0