Våffeldagen

Hej

Idag är det våffeldagen och jag har bjudit in oss själva till svärmor på våfflor såklart. Men innan så ska barnen gå på brottning och dom har redan satt på sig (brottarkläderna). Själv har jag varit och tränat idag efter jobbet så nu så endorfinerna bubbla i hela kroppen. tänkte nämligen träna en till gång den här veckan. Vi sa Fredrik och jag att vi ska försöka träna 3 ggr/veckan och sen ska jag ut och gå också och snart kan Tuva och Ludde följa med på cykeln. Nu står barnen klara med sina "brottarkläderna " på sig så nu är dom redo att göra en "flygande mara". Ja nu är det dax att åka men vill lägga in ett recept på jättegoda frasvåfflor till er som är sugna på våfflor som min kära svägerska Jenny är.

Frasvåfflor
4 dl Mjölk
1 tsk bakpulver
3 dl vetemjöl
100 g margarin

Blanda ½ mjölken, vetemjölet och bakpulvrettill en jämn och slät smet.
Tillsätt resten av mjölken och rör om, tillsätt sedan smöret, rör igen. 
Grädda och ät dom goda våfflorna och njut extra för idag på våffeldagen får man äta hur mycket man vill. 
Lycka till

Ta hand om er tusen kramar Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0