Schemalagd!

Hej

Idag är det första dagen som jag går på schema på jobbet, vi måste ha bemannat till kl 18 pga våra vänner i Great Britain dom ligger en timme efter så då måste vi se till att svara dom vid eventuella cancelleringar eller ordersläpp. Så idag börjar inte förrän kl 11.30 så det är superskönt. Wera på mitt jobb sa: Åh vad skönt då hinner man med lite hemma, nja inte å städa iallafall för jag bloggar mycket hellre. Jag ska ju försöka ta det easy va så jag bloggar istället för städar.
Det är lika på jobbet jag eliminerar allt som kan få mig att stressa. Jag tycker att vi är en avd som är experter på möten vilket till min förtret gör mig stressad man hinner ju knappt arbeta ibland så jag kommer att ta bort möten som jag själv känner jag inte har nån nytta av, visst jag kanske missar några saker men jag försöker att ändå hålla mig uppdaterad.

Nu över till barnen, igår så var min kära syster Maria barnvakt till våra små grisar,Tuva fick följa med Cornelia hem när Cornelias mamma hämtade Hugo, Hugo leker med Cornelias bror så det passade ju alldeles utmärkt, Cornelia är sån snäll och go tjej och Tuva gillar henne jättemycket. Dom leker jättebra ihop.

Föresten igår köpte vi Lego på Ica Maxi åt vår lilla Superman och när vi kom hem så skyndade jag å ge FRedrik påsen m. Lego i så han sprang ner med den i källarn, problemet är bara att i påsen låg även kött som vi och inhandlade också på Ica men det blev ett missförstånd så han la bara påen i garderoben där nere och köttet fick ligga där över natten så nu undrar jag om ni vet om man kan äta det ändå det är ganska så kallt där nere så vad tror ni ska vi slänga det eller?

Nu sitter våra tjejer i mitt knä, Doris och Molly, jag gosar lite med dom. Dom är fortfarande lite rädda så jag fortsätter gosa med dom.

Jaha nu ska jag ta och börja piffa mig lite, så ha det gott mina bloggisar tusen kramar Anna


Ludde färdigklädd och klar inför dagis, vet bara inte vilka skor han ska välja!


Tuvis också klar, båda barnen klädde på sig supersnabbt så idag gick det undan!

Kommentarer
Postat av: birgitta

vad skönt att börja senare. Då slipper du stressa med barnen tidigt på morgonen. Förlåt att jag inte kommenterat på ett tag våran dator är sönder. <3

2009-05-06 @ 10:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0